3/31/2013

Random Pictures From March

Hyvää pääsiäistä kaikille! :)
Ja Maaliskuun vikaa päivää, huomenna on jo Huhtikuu... (miten tää aika menee näin nopeasti? :D)
Tulin postailemaan teille kuvia joita oon ottanut puhelimella viime kuukauden aikana. Tykkään mun uudesta puhelimesta tosi paljon kun sillä voi ottaa ihan ok hyvälaatuisia kuvia, ja se on aina mukana toisin kuin kamera. Ties kuinka monta hetkeä ois jääny ikuistamatta ilman sitä! 

1. Sain mun äikänopelta yks tunti pääsiäismunia. Se jako niitä kaikille, mutta mä sain pitää loput. Yks vaihto-oppilaiden eduista, haha! 2.&3. Näin Elliä ekaa kertaa ausseissa. Asutaan kummatkin Sydneyssä, mutta toisilla puolilla kaupunkia. Tavattiin keskustassa ja Ellin host sisko ja kaveri oli kans meidän kaa. Oli tosi kiva päivä, niinkuin Sydneyn keskustassa ollessa aina on. Älysin eilen etten ole ton päivän jälkeen käyny keskustassa, kun on ollut aika paljon kouluhommia. Siihen tulee ensi viikonloppuna muutos kun Limppu saapuu Gold Coastilta tänne etelään ja päästään taas seikkailemaan yhdessä! Can't wait!! Ens viikonloppuna on paljon muutakin ohjelmaa: Mun viikonloppu alkaa jo Torstaina kun lähden Host Momin mukaan lammas farmille maalle pariksi päiväksi, sitten sieltä tullaa lauantaina Blue Mountainsien kautta takaisin ja sit Linnea on meillä. Sunnuntaina illalla mennään oopperataloon kuuntelemaan jotain puheita ja maanantaina Linnean ois tarkoitus tulla mun mukaan kouluun. Aika action viikonloppu luvassa siis..! 4. Kokkasin meille lihapullia ja sen lisäksi paahdettua kurpitsaa joka on yks mun uusista lempiruoista. Pullat onnistu hyvin (sen jälkeen kun olin pommittanu mammaa monella apua mitä teen nyt viesteillä ..)

1. Näin ekaa kertaa mun elämässä koalan ja se oli rakkautta ensi-silmäyksellä. Se oli niin sympaattinen kun ihmiset tuijotti sitä ja se ei ollu moksiskaan vaan istu puussa ja söi kaikessa rauhassa.  2. Eilinen aamupala Family Brekkyltä. Käydään perheen kanssa joka lauantai kahvilassa aamupalalla. Eilen oltiin paikassa jossa en ollut käynyt vielä ennen (meillä on pari vakkarii, mis käydään useammin) ja tykkäsin siitä kahvilasta tosi paljon. Täällä on ihan tosi paljon kahviloita jotka on toinen toistaan söpömpiä ja söpömpiä. Mulla on herännyt hirveä hinku oman kahvilan perustamiseen tai sellaisessa työskentelyyn, niissä on aina se oma ihana tunnelma♥  3.Lakikokeeseen opiskelua, täällä on kokeissa muuten tosi vähän aikaa tehdä ne. Siirtymä lukion kolmesta tunnista viiteenkymmeneen minuuttiin tuottaa välillä tuskaa. 4. Easter show, en muuten ollu tossa laitteessa :D

1. Host perheelle pääsiäis tiput ja host dad:lle pupu kun sillä on huomenna synttärit. 2. Kun tein niitä marenkeja international dayhin, mun host mom pisti mut kokeilemaan aussien salaista asetta kun kyseessä on marenki tai pavlova: Pavlova magic. 3. Leivoin perjantaina (ekaa kertaa ihan ite) pullaa, namnam  4. yks päivä kun tulin koulusta kotiin mun sängyltä löytyi tollainen host siskolta pääsiäispupulta ♥

Siinä taas vähän tekstiä luettavaksi :) Sorry jos on paljon outoja lauseratkaisuja, mutta oon aina niin laiska etten koskaan jaksa lukea mun kirjoittamaa tekstiä uusiksi (varmaan kannattaisi..)

Xx Emma

Translation after read more:  Happy Easter!! :)
And happy last day of March..Really, how does time go so fast??
Here are some  pictures I've taken with my phone during the last month. I really like my new phone
and how it's so handy to take pictures with it, because you always have it with you. Here are some stories about the pictures :

1. I got Easter eggs from my English teacher one Friday. She gave everyone one, but I got to keep the left overs. Guess one of the benefits of being an exchange student? :D  2&3. I saw Elli for the first time here in Australia. She also lives in Sydney, but on the other side of the city from here where I live. We met in the city with Elli, her host sister and friend and spent the whole day walking around, visiting shops and darling harbor. It was a really nice day, like days in the city always are. Yesterday I realized that I haven't been in the city for a long time, because of the assessment tasks from school. That will change next weekend, because Linnea is coming here from the gold coast and we are going to visit the city. Next weekend will be really busy, as it for my part starts on Thursday when I'm going to stay on a sheep farm for a couple of days. The on Saturday we are going to visit the Blue Mountains on the way back, and Linnea will come to stay with us. Sunday evening we are going to listen to some speeches at the opera house and on Monday we are going to try to get permission for Linnea to visit my school. Going to be a fun but full weekend :D 4. I cooked Finnish meatballs for the first time

1. I saw a koala for the first time in my life, and it was love on first sight. It just sat in the tree eating and not caring about people staring at him. So adorable!! 2. Yesterdays breakfast from family brekky,which we have in a cafe each Saturday. I love this tradition and I've got to visit so many lovely cafes already, it's too hard to pick a favorite one.. 3. Studying for legal. 4. Easter show

1. Easter Chicks for my host family and a bunny for my host dad as it's his birthday tomorrow. 
2. When I made the meringue for international day my host mum showed me the secret weapon  of Aussies for meringue: Pavlova Magic!! 3. I baked Finnish pulla on Friday. YumYum! 4.One day when I came home from school the Easter bunny my host sis had left this lovely surprise on my bed. 
 
Well that's again something for you to read :) Hope you all have a lovely long weekend and don't forget to eat too much chocolate, it's that time of the year now!

Xx Emma

11 comments:

  1. Oi tää sun blogi on aivan ihana!:) vaikutat ihanan kiltiltä ja mukavalta tytöltä :) mä oon nyt aivan innoissani ettimässän kaiken maailman vaihtariblogeja, varskinkin ausseista, koska oon heinäkuussa myös ite lähössä sinne just exploriuksen kautta :D oon aivan innoissani mut samal tietty jännittäää et miten opin puhuu ym kun en oo niin hyvä englannissa, mut kaiken kuuleman mukaan kieleen tottuu nopeesti :) ainut asia mikä mun ilooni haittaa on mun äitini hysteerinen pelko australian vaarallisii ötököi kohtaa jota on kuulemma kaikkialla :D ooks sä tavannu paljon ötököi käärmei ym?

    ReplyDelete
  2. Niin ja jos halut niin käy kattoo kans mun vaihtariblogi:
    Australiatimetogo.blogspot.fi :D

    ReplyDelete
  3. Hei!!
    Meen heti kurkkaamaan sun vaihtariblogia :)
    Hahaa, joo mä luin vaihtari blogeja kans ihan hirveesti, linkkaan sulle tähän loppuun vielä parin mun kaverin vaihtariblogit niin voit käydä kurkkaamassa myös niitä. Enkkuun tottuu nopeasti, mulla oli tänne tullessa jo vahva enkku, mutta sanotaan että 3 kk jälkeen alkaa lähtökohtaisesta kielitaidosta huolimatta jo näkemään unetkin sillä kielellä. Älä siis jännitä yhtään :)!!

    Mullakin kaikki sukulaiset ja kaverit aina jaksoivat muistuttaa mua siitä kuinka täällä on niiiin paljon hämähäkkejä, käärmeitä, potkivia kenguruita, haita, krokotiileja yms. yms. yms. Todellisuudessa sehän on yleistämistä, kuinka monta kertaa sä oot törmänny suomessa käärmeeseen ja vaikkapa punkkiin? Kai niitä täällä jossain on, mutta ite en ole törmännyt :)

    Terkkuja ja iso kiitos - Emma

    ReplyDelete
    Replies
    1. tässä vielä näitä linkkejä, mun kavereiden aussiblogeihin :
      - http://linneaausseissa.blogspot.com.au/
      - http://elli-upsidedown.blogspot.com.au/
      - http://janica-australiassa.blogspot.fi/

      Delete
  4. Voi kiitos paljon meenkin heti lueskelemaan!:D Aa mä kans aattelin et ei voi olla et joka paikassa jotain ötököitä olis, koitan saada äitinki uskomaan sen ;)

    ReplyDelete
  5. Hei tosi kiva postaus emppu!!
    En malta oottaa ens viikonloppua, gonna be awesome!! :D
    Muista laittaa ne kaks korvapuustia pakkaseen! ;)

    ReplyDelete
  6. Moikka Emma, mulla olis sulle kysymys! :)
    Eli kännykästä, kannattaako mun ostaa nyt uusi kännykkä ku kesällä lähen Australiaan vaihtoon, toimiiko se sielä ihan normaalisti? Vai kannattaisko mun ostaa sieltä uus?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ite ostin täältä, kun mun suomi puhelin oli tosi vanha ja halusin vaihtaa uudempaa. Periatteessa voit käyttää Suomikännykkää täällä ja vaan hankkia uuden simkortin, mutta jos haluat esim. hankkia iphonen (minkä mä tein) niin ne on täällä halvempia rahakurssien takia :)

      Delete
  7. Anonymous6/4/13

    Greetings! Quick question that's completely off topic. Do you know how to make your site mobile friendly? My web site looks weird when browsing from my apple iphone. I'm trying to find a template or plugin that might be
    able to fix this problem. If you have any recommendations, please share.
    Thanks!

    Here is my blog - bancuri somalezi

    ReplyDelete
    Replies
    1. You just have to switch the mobile version off in the settings to make it look normal on your phone :)

      Delete
  8. hei mistä ostit iphonen? mun lumiani temppuilee täällä tosi paljon ja oon sick and tired of it, niin oon miettiny iphone 4s:n hankkimista. oon käyny kyselemässä vähän joka paikasta, mutta missään ei oikein myydä without a plan, ja enkä tiiä viittinkö sellasta ottaa kun en tiiä kuinka kauan täällä oon. harvey normanilta sanottiin että applen liikkeestä saa ainakin iphone 5 lukitsemattomana, mutta kun hinta on 799 aud niin no thanks. hyviä neuvoja otetaan vastaan!
    terkuin wh-visalainen länsirannikolta :)

    ReplyDelete