11/22/2013

Birthdays, kangaroo and ballet

Taas viikon mittainen postaustauko (ouka, vähän jopa päälle), mutta asia on niin että päiviä on jäljellä enään kymmenen... siis kymmenen... ja mä oon päättänyt ottaa siitä ajasta kaiken irti ja oon ollut oikeastaan koko ajan menossa jossain tai säätämässä jotain muuta tärkeetä mitä tässä ennen lähtöä täytyy vielä tehdä. No mutta selittelyt sikseen ja asiaan. Viime viikonloppu alkoi Jasminin synttäreistä ja mentiin perjantai iltana Thai ravintolaan. Oli ihana ilta ja tuli vähän haikea olo kun siinä jossain vaiheessa se ei kauhean mukava aihe lähtö vaihteeksi juolahti mieleen ja älysin ettei tällaisia iltojakaan ole varmaan kuin enään ihan muutama. Hyvää ruokaa, juttua ja naurua kotoisassa ravintolassa ja ulkona ukkos myrsky. 
Synttärisankari :)


Viime viikon torstaina toteutin Ilkan kanssa yhden kohdan mun listalta ( jolla muuten on enään 4 helposti hoidettavaa kohtaa jäljellä, kerrankin saan jotain toteutettua :D). Ilkan hostvanhemmat kutsui minut heille illalliselle ja tarjolla oli kengurua. Eihän ausseista voi lähteä ilman että on kokeillu kansallisruokaa? Jokes, täkäläisten kansallisruoka on kyllä ihan Vegemite ja Timtamit ja oli Ilkan hosteille ja hostsiskollekin ensimmäinen kerta kun he kokeilivat Skippyä. Outoa on että vaikkei kenguru olekaan täällä yleinen ruoka, sitä voi kuitenkin ostaa ihan paikallisesta k-kaupasta vaikka missä muodossa.
                                      
Viime viikonlopulta ei ole enempää kuvia kun sää oli aika sateinen. Kävin keskustassa lauantaina ja sunnuntaina vielä uudelleen näkemässä Elliä vikaa kertaa ennen kotiin paluuta. Tää ei vaan iske muhun millään, enhän mä nyt oikeesti ole täältä lähtemässä? Musta tuntuu että mä kuulun tänne. Mutta kyllä mä kuulun Suomeenkin ja tietty Hollantiin... miksei voi asua kolmessa maassa samaan aikaan? :D

Keskiviikkona toteutin toisen jutun mun listalta ja mentiin Ilkan ja Sophian kanssa Sydneyn oopperataloon katsomaan Australian ballet companyn la sylphide. Mä en älyä miten ihmiset voi olla niin taitavia... oli siis ihan älyttömän hyvä näytös! Kulissit illalle ei myöskään ollu hullummat. Sydneyn oopperatalo on tosi vaikuttava rakennus myös sisältä päin. Ei ehkä seiskytluvun betoni viritelmien takia, vaan sen takia että se on niin lähellä vettä ja isoista ikkunoista näkee ihan älyttömän hienot maisemat (älytön taitaa olla tän postauksen sana). 
Mitä muuhun arkeen tulee niin se menee edelleen tosi hyvin. Koulu tosin on hukkunut tällä hetkellä prioriteetti listan pohjamutiin (heh, ei mulla siellä ole oikeestaan edes ollut mitään töitä viimeisen kuukauteen...), mutta opettajat ymmärtää että tässä vaiheessa vaihtovuotta on tärkeämpääkin tekemistä kun englannin esseiden kirjoittelu niin ne päästää mut onneksi helpolla niin että voin käyttää mun iltapäivät just kaikkeen tällaiseen vaihtarina olemiseen. Ensi viikko on mun vika viikko tyttökoulun oppilaana. Maanantaina mun ja Sophian pitää pitää puhe koko koululle... siis 1300 oppilaalle ja henkilökunnalle... miten mä taas päädyin tällaiseen tilanteeseen? No ei ihan hyvä kokemus se varmaan tulee olemaan, pitäis vaan kirjoitta se itse puhe (josta ei kyllä todellakaan tule mikään pitkä, mutten viitti ihan sellaista kiitos ja heiheitäkään vetää..ouhh). Keskiviikosta olen tosi innoissani, ollaan nimittäin menossa lakiluokan kanssa Sydneyn tuomioistuimeen (tunnustus kirjoitin juuri sanan court google translateen) kuuntelemaan oikeudenkäyntiä. Torstai ja Perjantai tulee myös olemaan hieman normaalista poikkeavia päiviä kun vietetään läksäreitä kuviksen ja ranskan tunneilla, eli eihän tässä ole normi koulua kuin enään maanantai ja yhden käsityötunnin tiistai. 

Tälle viikonlopulle on kans vaikka millaista ohjelmaa. Tänään olen viemässä hostvanhemmat ulos syömään kiitokseksi tästä vuodesta. Huomenna mulla on Imy:n 17v juhlat ja teemana on Great Gatsby.. tulee varmasti tosi kivaa! Sunnuntaina toteutuu taas yksi pointti listalta kun mennään hostvanhempien kanssa Yum Cha:lle China Towniin. Kiirettä siis pitää ja näiden lisäksi pitäisi kans kirjoittaa se puhe, tehdä vika enkun essee (kunnialla loppuun asti), funtsata pakkaamista, päivittää toivottavasti lisää tänne blogiin ja väsätä opettajille jotkin läksiäis lahjat ja kortit (ajattelin kokeilla tehdä itse sellasta fudgee... let's see how it turns out). 
Tästähän tuli taas romaani, mutta toisaalta tässä ei ole kerrottuna kuin ihan murto-osa mun kuulumisista :O..

Haha confessing my love to Hungry Grasshopper in art
Pitää nyt mainostaa tätä täälläkin! Tilasin mun instagram kuvia netin kautta (www.origrami.com) tollaisina polaroid versioina. Toi yritys on Sydneyläinen, mutta ne postittaa ilmaiseksi minne tahansa päin maailmaa ja hintaahan tolla huvilla ei ollut kuin 16 euro 36:sta kuvasta (eli ei hirveesti)... Suosittelen!!
Toivottavasti pikaisiin kuulumisiin!
Xx Emma

2 comments:

  1. Anonymous24/11/13

    Millä nimellä liikut Instassa? :)

    ReplyDelete
  2. Anonymous20/12/13

    Oooh ihania noi polaroid kuvat!!! <3 :) miss u gurrrl

    ReplyDelete