5/04/2013

I was challenged again




Heipähei!
Mulla ei ole tällä kertaa yhtään kuvia teille, mutta tulin kertomaan vähän kuulumisia, sekä antamaan vastaukset kysymyksiin jotka sain yhdessä blogihaasteessa :). Koulu alkoi siis keskiviikkona ja oli tosi kiva nähdä taas kavereita. Illalla olin niin poikki, niinkuin aina ekan koulupäivän jälkeen mutta onneksi mun ei tarvinnu tehdä mitään läksyjä ja pystyin vaan rentoilemaan. Torstai iltana menin mun host perheen kanssa katsomaan sellaista Aussi koomikon komedia iltaa. Oli eka kerta kun menin komediailtaan ja oli tosi kivaa. Tuli naurettua ihan älyttömän paljon ja melkein itkettyäkin kun sen koomikon (Anh Do) tarina on niin surullinen, mutta samalla niin onnellinen. En tiedä löytyykö sen kirjoittamaa kirjaa sieltä Suomesta, mutta jos löytyy suosittelen lukemaan sen. (se on tosi hyvä!)

Tänään kävin host iskän kanssa katsomassa netball peliä, jossa munkin alunperin olisi pitänyt pelata tänään. Olen nyt siis aloittamassa netballin (aussien koripallo tytöille) ja mut meinattiin pistää heti aluksi peliin ilman että oon koskaan ennen edes pelannu... (onneksi) jotain meni mönkään tietojen lähettämisessä ja aloitankin nyt maanantaina ihan normi harkoilla. Ensiviikonloppuna sitten pelikentälle ja toivottavasti mulle opetetaan ainakin säännöt sitä ennen, haha!



Mutta nyt haasteen kysymyksiin vastaukset :). 

1.Onko  sulla paljon kesäsuunnitelmia? Kerro jotain tulevasta kesästäsi.
2. Onko sulla harrastuksia, jos on niin mitä?
3. Kerro kolme lemppari blogiasi
4. Millaista musaa kuuntelet/Mikä on lempibändisi?
5. Missä kaikkialla ulkomailla olet käynyt?
6. Kuinka montaa eri kieltä puhut?
7.Onko sulla eläimiä? Mitä?
8.Mikä on suurin toiveesi tällä hetkellä?
9. Lempi tv-ohjelmasi?
10. Mitä teet tavallisesti, kun olet koneella?

1. Mun tuleva kesä (jossei Aussien kesää lasketa) on kesä 2014. Mulla on pitkä lista juttuja mitä haluan sinä kesänä tehdä, mutta pääasiassa aion nauttia Suomen kesästä (yhden kesän tauon jälkeen ;( ), olla perheen ja kavereiden kanssa, mennä kesätöihin ja jos aika riittää mennä Hollantiin moikkaamaan mun Hollanti porukoita :). 
Summer in Helsinki ♥

Suomalaiset mansikat, yumm!

Möksän maisemaa

2. No nyt aloitan siis netballin pelaamisen ja ekat harkat on maanantaina. Muuten harrastan täällä joogaa ja käyn paljon lenkkeilemässä. Urheilun lisäksi mä tykkään ruoan laittamisesta, mä pidän yllä tätä blogia ja  mä tykkään tosi paljon uusien juttujen kokeilemisesta (joten mulla on aina joku uusi pikkuharrastus meneillään). Suomessa harrastin balettia (mutta en todellakaan millään korkealla tasolla vaan enemmänkin harrastelijana ;) !!) Ainiin ja tykkäänhän mä valokuvailustakin.


Urheilusta ei oikein kuvia löydy, mutta mun kokkailuja oon kuvaillu aika paljon ..

..ehkä, perustankin joskus kokkailublogin :D


3. Kolme lemppariblogia.. Mulla on tosi monta blogia joita seuraan mutta lemppareiksi valitsisin:
(huomenna valitsisin varmaan taas jotkut muut :D! )

4. Mä en ikimaailmassa pystyisi valitsemaan lempibändiä ja mun musiikkimakukin on vähän kaikkea sekaisin sieltä täältä tyyppistä. Bändejä joita tällä hetkellä kuuntelen ovat mm. : San Cisco, Milo Greene, Alt+j ja sitten mun vakkarit Maroon 5 (vanhemmat laulut on parempia) ja scouting for girls. Ainiin Marina and the Diamonds on kans hyvä (ja parin minuutin päästä tuun varmaan saamaan, miks ihmees mä unohdin mainita tän momentteja koska mä aina unohdan mainita vaikka ketä :D)

5.Oon matkustellu tosi paljon Euroopassa ja asunukkin Hollannissa suurimman osan mun elämästä. Sieltä käsin oli niin helppo matkustella kun ei tarttenu ku vaan hypätä autoon ja parin tunnin päästä olikin jo ihan eri maisemissa. Ranska ja Saksa oli aina mun perheen vakkarikohteet ja niissä tuli käytyä aika lailla vuosittain, ellei joskus useamminkin. Lisäksi olen käynyt Belgiassa, Luxemburgissa, Skotlannissa, Tanskassa, Virossa, Ruotsissa, Italiassa, Kreikassa, Sveitsissä ja mustalammas tässä listassa on jenkit (ja nyt myös Aussit ja singaporen lentokenttä, jota ei voi jättää mainitsematta ;) ).  Mä arvostan tosi paljon sitä että oon saanut matkustella näin paljon ja oon jo tällä iällä nähnyt maailmaa. Vielä on kuitenkin paljon nähtävää ! Matkustelu on jotain niin ihanaa!






6. Mä puhun viittä eri kieltä, ja aloitin tänä vuonna kuudennen opiskelun. Mä puhun siis Suomea, Hollantia ja Enkkua tosi hyvin, Ruotsia ja Saksaa koulussa opitulla tasolla ja nyt osaan Ranskan alkeita haha! Hollannissa opiskelin myös vuoden Espanjaa, jota haluaisin vielä joskus jatkaa :)! Hollannin takia, mä jostain syystä ymmärrän tosi hyvin muita kieliä ja pystyn ihan hyvin lukemaan tekstejä esim. Tanskaksi ja Norjaksi kun ne kaikki kuuluu tohon samaan kieliryhmään. 

7.Meillä on kotona Suomessa kaksi ihanaa koiraa. Suklaan värinen labbis Choco ja pieni sekarotuinen Zara. Täällä Ausseissa mulla on mun kaverina koira Lola ja kissa Tinker. 



8. Ei toiveita saa paljastaa :)!! 

9. Mulla ei oo lempi tv-ohjelmaa  enkä mä paljon sitä ruutua ehdi kattomaankaan, mutta lemppareihin kuuluu: OC, Frendit, New Girl, Gossip Girl ja putous (XD!) 


10. Haha, ihan eka katon facebookin ja bloggerin sit luen blogien uusia postauksia ja checkaan s-postin.

Tällaista tällä kertaa. Kohta lähetään perheen kanssa Vietnamilaiseen Pho-keitolla ja illalla mulla on skype treffit mun ihanan Bea-serkun kanssa. :) Weekends♥

Xo Emma


No comments:

Post a Comment